A jó influencer kampányok jellemzői

Nem könnyű sikeresen kivitelezni egy influencerekre alapozott marketing kampányt. Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a fő szabályokat, melyek a sikeres kampányokat jellemezték:

  • első és legfontosabb, egyben talán a legnehezebb lépés a megfelelő influencer kiválasztása. Nem elegendő az, hogy sok követője van, ismerni kell a követőinek az életkori és fogyasztási preferenciáit is. Fontos, hogy a kiválasztott influencer kampányunk témája szempontjából hiteles legyen. A hagyományos marketing piacon ezt könnyebb beazonosítani, mint a civil szférában, az influencer tevékenységét jellemző termékek mentén lehet felépíteni a kampányt is. Civil témák esetén ez nehezebb, két út létezik: híres szereplőt állítunk az ügyünk mellé, vagy hiteles, ügyünket megfelelően képviselő influencerek csapatát vonjuk be. Az első megoldás a klasszikus marketing kampányok eleme, legfőbb szerepe a keresési buborékok áttörésében lehet. A második esetben nagyon fontos az, hogy az ügyüknet képviselő influencer hosszabb távon, és minden területen képviselhesse ügyünket. Számos félresikerült influencer civil kampány legnagyobb hibája a rosszul kiválasztott képviselő volt. Mivel gyakorlatilag nincsenek a civil területen híressé vált influencerek, óvatosan és körültekintően kell összekapcsolni az influencer meglévő validitását és üzenetét civil szervezetünk ügyével.
  • versenyeztessük meg influencereinket - nagyon jót tesz a kampánynak, ha valamilyen versengési célt állítunk fel közvetítőink között is. Ezzel rá tudjuk venni őket, hogy jobb, ütősebb anyagokat állítsanak össze, ne csak a hagyományos rutinokat kövessék. A belső versengést és jutalmazást alacsony költségvetéssel elérhetjük, és nagyban növeli a kampány sikerét. A kihívásokat az influencerek kifelé is kommunikálhatják (pl. hét napig ugyanolyan nadrág viselése), ezzel jelentősen növelve az üzenet erejét.
  • Használjuk a különböző csatornákat fő jellemzőjüknek megfelelően - képeket az Instagramon, rövid szövegeket a Twitteren, videókat a YouTube-on. Közhelyszerű tudás, fontos üzenete, hogy nem tudunk egyféle formátumban üzenni, különféle médiumokon keresztül az azoknak leginkább megfelelő formában kommunikáljunk.
  • terjesszük a linkeket, biztassunk megosztásra - az online marketing fő fegyvere az, hogy barátainkon, ismerőseinken keresztül szólítanak meg minket, és ilyen értelemben életünk részét képező, általunk követett és tisztelt influencer is virtuális barátnak, családtagnak számít. Célunk nem csak a közvetlen környezet megszólítása, de az is, hogy ők terjesszék az üzenetet. Ennek érdekében továbbításra érdemes módon csomagoljuk be üzenetünket, ennek eszköze lehet a humor, a tanulságos, vagy megható történet.
  • vonjuk be a lokális influencereket - nem feltétlenül a legnagyobb követő bázissal rendelkező influencerek a legjobb választás. Kampányunkat mindenképpen egészítsük ki (ha releváns) az adott földrajzi régióban ismert helyi véleményformálók bevonásával, még akkor is, ha esetleg elsőre nem evidens választások a téma szempontjából. Lokalitásuk miatt nagy a hitelesség értékük.
  • ugyanígy fontos a mikro-influencerek bevonása is, segítségükkel elkötelezettebb célcsoportot érhetünk el, ráadásul olyan keresési buborékokba törhetünk be, melyekben kisebb a zaj, illetve új személyeket szólíthatunk meg.
  • használjunk minél több videót - a jó képek fontosak, de jelenleg a rövid, ütős videó a legnézettebb, és legnagyobb hatású tartalom. Az ajánlásokban írunk arról, hogy milyen tartalommal érdemes készülni a civil kampányok során. Tanítsuk, neveljük célcsoportunkat, ezzel növeljük a hosszú távú lojalitást, és gazdagabb tartalmat szállíthatunk.
  • használjunk kedvezménykuponokat - a fogyasztói piacon egyszerűbben használható, de a civil szférában is használni kell annak lehetőségét, hogy kedvezményekkel, akciókkal, sarkalljuk célcsoportunkat események meglátogatására, új dolgok kipróbálására, szemléletük formálására.

 

Jó megoldások, példák

 

YouTube: Chriselle Lim https://www.youtube.com/user/chrisellelim

Helyi influencerek: Pizza Pilgrims Soho https://www.thelondoner.me/2012/11/pizza-pilgrims-soho.html

Instagram kampány: Laurasykora https://www.instagram.com/p/BQOiARuAAMx/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujcivil.blog.hu/api/trackback/id/tr10014710719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Új generáció és Civil szerveződések

Ez a blog egy kutatás részeként íródik, amely 2017 őszén indult. A kutatás a civil szerveződések rekrutálási gyakorlatával, ezen belül elsősorban az új generációk bevonásával foglalkozik. Célunk ezen a felületen bemutatni a kutatás eredményei mellet a folyamatot, a kutatócsoport munkáját a tervezéstől a visszacsatolásig.

Friss topikok