Az influencer marketing meggyőző eredményeket hoz az elmúlt évek tapasztalatai alapján. A Tomoson felmérése szerint minden egyes influencer marketingbe fektetett dollár átlagosan további 6,50 dollárt termel. Jelentésükben kiemelik, hogy az influencer marketing a leggyorsabban növekedő online marketingcsatorna, minden más marketing stratégiát maga mögé utasít (többek között a partner marketinget, a fizetett keresést vagy a bérelhető reklámfelületeket).
Az influencer marketing egyik hajtóereje a közösségi média, az, hogy egy influencer jelenlétével inkább közösséget, baráti viszonynak tűnő helyzeteket épít fel, mint egy személytelenebb cég-fogyasztó közötti kommunikáció. A partneri, haveri jelleg pedig támogatja azt, hogy a fogyasztók a közösségi médián keresztül családtagjaiknak, barátaiknak tovább küldjék a termékleírásokat, videókat, érdekes képeket, ezzel növelve az influencer befolyását és a kampány erejét.
A vállalkozások átlagosan 6,50 dolláros bevételt generálnak minden egyes influencer marketingbe befektetett dollár után. 70%-uk kettő vagy több, 13% pedig 20 dollárt vagy többet keres a kampányok eredményeképpen. A legtöbb vállalkozás stabil eredményeket ér el az influencer marketinggel, és csak az alsó 18% nem tud általa bevételt szerezni. A blogok és a Facebook messze a leghatékonyabb értékesítési lehetőségek az influencer marketing számára, mellettük a YouTube, az Instagram és a Twitter is eltörpülnek az Egyesült Államok piacán a Tomoson számításai szerint. 37%-uk mondta, hogy a leghatékonyabb platform a blogok, és 25%-uk szerint a Facebook.
A tizenéves korosztályba tartozó YouTube feliratkozók 70 százaléka jobban bízik az influencerek véleményében, mint a hagyományos hírességekében. A Youtuberek odafigyelnek és kölcsönösen hatnak egymásra a rajongóikkal, ami olyan közösségeket eredményez, amelyek inkább baráti, mint rajongói viszonyhoz hasonlítanak. A fiatal YouTube fogyasztók 40%-a szerint kedvenc Youtubere jobban megérti őt, mint a barátai.
A hagyományos hírességek videóihoz képest a legjobb 25 Youtube-csillag által létrehozott videók háromszor nézettebbek, az kétszer annyi műveletet végeztek velük és tizenkétszer több hozzászólást fűztek hozzájuk. A tartalomkészítők a kulturális zeitgeist középpontjában állnak. A rajongók szerint ők alakítják a trendeket, és viszik előre a kultúrát. Az Y generáció szerint a Youtube-csillagok sokkal inkább divatdiktátorok, mint más hírességek. 10-ből 7 YouTube feliratkozó mondja azt, hogy a Youtube tartalomkészítők megváltoztatják és formálják a kultúrát. Az okostelefon-felhasználók 69%-a szerint a videók tökéletes megoldást nyújtanak a fogyasztók számára egy termék gyors áttekintéséhez. Az okostelefon-felhasználók állításuk szerint a videós tartalmakra támaszkodnak vásárlási döntéseik meghozatalához.
A videók nagy súlya az internetes forgalomban is megnyilvánul, 2017-ben az internetes forgalom 74%-a videó volt. A videók fogyasztásának trendjei is gyorsan változnak, a felkelthető figyelem egyre nehezebben érhető el, illetve a videók nézésének ideje egyre csökken. Azonban most is igaz, hogy a videózók 65%-a több, mint háromnegyedét megnézi egy videónak. A leghosszabban fogyasztott videók a YouTube influencerek által generált tartalmak, pont ezért váltak a jelenlegi online marketing fontos szereplőivé.
Becslések szerint a marketing szakemberek túlnyomó többsége (81%) a következő években növelni fogja az influencer marketingre fordítandó költségkeretet. A piac gyorsan növekszik, e mögött az is áll, hogy az eddigi online marketing csatornák már kiforrottak, érett piacok (például a keresés alapú marketing, vagy az e-mailes tevékenységek). A piac növekedését az is támogatja, hogy nagyon költséghatékony csatorna. A többi online marketing csatornával összevetve ez számít a legköltséghatékonyabbnak, csupán az e-mail hoz hasonló hatékonysági számokat. A piac bővülésével, az igények növekedésével párhuzamosan maguk az influencerek is egyre professzionálisabbak, egyrészt a természetes szelekció a növekvő számosság mellett jól érvényesül, másrészt a több éve így tevékenykedő szereplők egyre rutinosabbak, egyre jobban ismerik a saját környezetüket, befolyási övezetüket. Folyamatos tanulás, és bővülés jellemzi ezt a piaci szegmenst.
Felhasznált források
Why influencer marketing is creating huge returns for businesses
https://www.convinceandconvert.com/digital-marketing/influencer-marketing-for-businesses/
Video Marketing Statistics & Trends 2015
http://syndacast.com/video-marketing-statistics-trends-2015/
Why YouTube stars are more influential than traditional celebrities
https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/youtube-stars-influence/
Influencer with a Cause: How Nonprofits Can Identify and Work with Influencers
YouTube Case Study: How Brands Are Advertising On YouTube With Top Gaming Channels & YouTubers
http://mediakix.com/2016/05/advertising-on-youtube-case-study-influencers-sponsored/#gs.26g0b6
20 Nonprofit Marketing Campaign Case Studies
https://nonprofitmegaphone.com/nonprofit-marketing-campaign/
Video Marketing for Non-Profits: Campaigns Generated 670M Views in 2014
https://tubularinsights.com/video-marketing-non-profits-670-million-views-2014/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kvadrillio 2019.03.24. 20:08:13
SENKINEK NINCS RÁJUK SZÜKSÉGE !!! ELMEHETNEK EGY VARRODÁBA IGAZI MUN KÁT VÉGEZNI !+ :o)
kvadrillio 2019.03.24. 20:10:27
kvadrillio 2019.03.24. 20:14:22
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 06:11:57
Amint egy bloggerféle, aki korábban szimplán beszámolt saját terméktapasztalatairól már pénzt kap ezért, onnantól ez már kamu.
Zionnépe 2019.03.25. 06:39:04
Az influenszerek egységesítik magukban a "jó ismerős" és a "híres ember" reklámértéket. Sőt még a célzott réteget elérő reklámokat is hozzák!
Miután hasonló érdeklődésűek és korosztályúak tartoznak a követőik közé, nem mutatnak tamponreklámot a nyugdíjas bácsiknak, vagy szerszámkészletet a csücsörítős csajoknak. Ellenben közvetlenségükkel és egyéni élményekel kimaxolják az "ismerős szerint is jó" faktort, illetve a magas követőszámok miatt a "hírességi" faktort is.
Légyszi fejlődjetek fel, vagy ne írjatok olyasmiről, amihez közötök sincs!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2019.03.25. 10:25:38
És a 20 évesnél idősebb korosztályban mekkora hatásuk van ezeknek a srácoknak-lányoknak?
Gyanítom, hogy amikor a mostani tizenévesek elkezdik majd költeni a saját pénzüket - és addigra majd rászaladnak néhányszor arra az élményre is, hogy az influencer hatására vett terméktől ugyanolyan proli maradt, mint előtte - akkor hirtelen ez a reklámszegmens is elveszti a vonzerejét számukra.