Influencer platformok és sikeres üzleti stratégiák

Az influencerek segítségével kivitelezett kampányok már túlnőttek az egyéni megoldásokon, de lassan már a saleshouse-kon is. A NeoReach (https://neoreach.com/) például hárommillió influencert indexel, és ezen hatalmas adatbázisára alapozva indít világméretű kampányokat megrendelői igényei szerint, jelentős megtakarításokat eredményezve egy pontosan meghatározott célcsoport elérése mellett. A kampányok megtervezése, és az influencerek tömeges vagy célzott felhasználása mellett természetesen fő eszközük a Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest és a Snapchat, jelentősebb megrendelőik között van a Walmart és a New York Times. Jó példa a World of Tanks kampányuk, mely során 40%-al olcsóbban vitelezték ki a 17-25 éves fiúk közvetlen elérését és megszólítását, mint bármilyen más online csatorna segítségével meg lehetett volna oldani.

Hasonló platform az AspirieIQ (https://www.aspireiq.com), ahol fél millió influencert gyűjtöttek össze világszerte, őket a szerint csoportosítják, hogy milyen célcsoportokat érnek el, és rajtuk keresztül futtatnak kampányokat. A NeoReach-től leginkább abban különbözik, hogy fő megrendelőik kis cégek, kisebb kampányokkal, nem világméretű multik.

Létezik már ingyenes influencer platform is, a Heepsy (https://www.heepsy.com) itt ingyenesen, illetve a fentiekhez képest szinte jelképes áron (évente 25 USA dollárért) kereshetünk influencerekre, és vehetjük fel velük a kapcsolatot.

Az influencerek különböző közösségi médiaplatformokat használnak, hogy segítsenek reklámozni és megismertetni azokat a márkákat, amelyekkel együttműködnek. Az Egyesült Államokbeli influencerek közel egyharmada, akik jelenleg együttműködnek valamelyik brand-del, a Facebook-ot tartja az influencer marketing legjobb platformjának, melyet szorosan követ az Instagram. Ez a SheSpeaks 2016 júliusi, női fókuszú elkötelezettségi hálózat kutatásából derül ki, amely 347 amerikai influencert kérdezett meg, akik működő blogot vezetnek, és aktívak a közösségi médiában.

Nem meglepő, hogy az influencer marketing számára a Facebook és a Instagram a legjobb közösségi média platformok közé tartozik, különösen, hogy a legtöbb influencer fotó- és videó tartalmat is használ a márkák népszerűsítéséhez. Ami viszont meglepő, hogy az influencerek mindössze 10%-a nevezte meg a Pinterest tartalommegosztó szolgáltatást, ahol pedig minden a képekről és videókról szól. Valójában több válaszadó úgy vélte, hogy a Twitter a legjobb közösségi médiaplatform, és csak 140 karaktert használhatnak a platformon a márka népszerűsítésére.

Összességében a megkérdezettek 96%-a számolt be pozitív vagy nagyon pozitív tapasztalatokról a márkákkal való együttműködése során. Az influencerek mintegy háromnegyede mondta, hogy munkájuk kompenzálása részben közvetlen kifizetéssel, részben termékekkel történt. Mintegy 17%-ukat csak termékeken keresztül kompenzálták, 6%-ukat pedig csak közvetlen kifizetéssel, ez alapján a vegyes megoldás a leggyakoribb.

A marketingesek különböző módon használhatják az influencereket, akár egy termékről kell szót ejteni, akár a márkát kell megemlíteni. A TapInfluence influencer marketing automatizálási platform és az Altimeter Group technológiai kutató cég 2016. áprilisi kutatása szerint az amerikai forgalmazók közel háromnegyede azt mondta, hogy a folyamatban lévő márka-nagykövetek az influencerek egyik leghatékonyabb felhasználását jelentették. Hatékony influencer marketing-taktikaként említették a termékismertetőket, a márka említését, az eseményeket és a szponzorált tartalmakat.

Jó példa az influencer marketing megértésére a szépségipar. A szépségipar dinamikus, évről évre drasztikusan növekszik, és nem mutatja lassulás jelét. A Pixability harmadik éves szépségipari jelentése az online szépség-ökoszisztéma, az új trendek és előrejelzések, valamint a legújabb videóhirdetési lehetőségek a YouTube-on, a Facebook-on és az Instagram-on történő éves változásait tárja fel. A szépség- és divatcégek 57 százaléka marketingstratégiájuk részeként influencereket alkalmaz, további 21 százalékuk pedig tervezi, hogy a jövőben beilleszti kampányába ezt a stratégiát.

A termékkampányok helyett a brandépítő kampányok jelentik a nagyobb sikert. A brandépítő videók általában történet-vezéreltek, és egyedi történeteket mondanak el a vállalat történetéről, nem pedig a nézők által megvásárolható termékek bemutatásáról szólnak. Még a legnevesebbek is csak csekély sikert tudnak elérni reklámköltés nélkül. A Louis Vuitton csatornájának legsikeresebb videói is a fizetett kattintásokból szerzik a legtöbb nézettséget (csak 2-4 százalék volt organikus). Bár a brandépítő videók felülmúlják a kampány videókat, mindkettőnek fizetett reklámra volt szüksége ahhoz, hogy nézők milliói lássák. Ez fontos figyelmeztetés a forráshiánnyal küzdő civil szféra számára.

 

Felhasznált források

5 Best Influencer Marketing Platforms in 2018

https://miappi.com/5-best-influencer-marketing-platforms-2018/   

Facebook, Instagram Are Influencers' Favorite Social Platforms

https://www.emarketer.com/article.aspx?R=1014349&RewroteTitle=1

Digital Makeover: The Social Beauty Video Ecosystem

http://offers.pixability.com/digital-makeover-social-video-beauty-ecosystem

Beauty and Fashion Brands Need Influencers to Succeed on YouTube

https://www.ion.co/beauty-and-fashion-brands-need-influencers-to-succeed-on-youtube

A bejegyzés trackback címe:

https://ujcivil.blog.hu/api/trackback/id/tr2414710717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Új generáció és Civil szerveződések

Ez a blog egy kutatás részeként íródik, amely 2017 őszén indult. A kutatás a civil szerveződések rekrutálási gyakorlatával, ezen belül elsősorban az új generációk bevonásával foglalkozik. Célunk ezen a felületen bemutatni a kutatás eredményei mellet a folyamatot, a kutatócsoport munkáját a tervezéstől a visszacsatolásig.

Friss topikok

süti beállítások módosítása